biha

Monday, May 10, 2010

spAgettI...

Salam ukhuwah sume!!..ACt aku nga bushan sgt smpai x ta wnk watpe..so aku turn  on la tibi..ngok r cte AFC..time tu tgh cite pasal saturday cook..dye ade r aja pasal nk wat spagetti ala2 FRANCE..nk kate creamy cabonara..X LAH SGT..XPI..oklah..!..

aku mls nk g tuka baju nk g giant beli brg..so, aku hentam j barang2 yg ade..CAMPAK SAJER!!

BAHAN-BAHAN..-
~SPAGETTI..yg halus2nyer..
~BAWANG PUTIH..lagi byk lagi masyuk
~OLIVE OIL
~CILI PADI
~CENDAWAN BUTANG
~ UDANG-manyk2 seddapp oo
~TOMATO-potong kiub2 kecik
~daun bawang o daun pape r..hentam j..cincang halus

CARE-CARE:
tuang olive oil dlm pan..agk2 r..pastu tumis bawang putih yg dicincang halus..kasi wangi punyer..dah tumis..campak r cili padi yg dah ciap tumbuh hancur..Then,masukkn udang..kalo kurang air..tmbah j olive oil tu..(olive oil bgus tuk ksihatan n no cholestrol..so..byk pon  xpe)


pastu dah nmpk udang2 tu kemerah merahan..masukkn cendawan yg dah dipotong kecil2..masak gaul sebati..pastu msukkn garam scukup rase la..Kemudian.,..pe lagi erk??..haa..masukkn tomato kiub2 tu..and tuang spagetti tu dlm kuah tu..pastu tmbh la skit serbuk blck paper..kaci yuummmy lagi..last but not least..taburkn daun2 bwng tu sume...DONE!!..

hehe..korunk try la dis one and len kali aku aku bgi lagi recipe2 yg BESH!!..

No comments:

Post a Comment